Retourneren


Retourneren

 

1. Kan ik mijn product retourneren?

Onbeschadigde artikelen kun je onder bepaalde voorwaarden kosteloos retourneren. Alleen de kosten voor het retour sturen van jouw adres naar ons kantoor zijn voor eigen rekening. Artikelen die je niet kunt retourneren zijn maatwerkproducten en producten die je zelf hebt afgehaald (hierop is de wet koop op afstand niet van toepassing).

Let op: Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk zijn voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde producten. Vraag daarom op het postagentschap of aan de vervoerder altijd om een traceercode en bewaar deze goed! Ook is het verstandig om een foto van het product te nemen voordat deze verstuurd wordt. Zo kan er geen misverstand ontstaan over de staat van het product voor verzending.

2. Wat zijn de voorwaarden om mijn artikel te retourneren?

Aan de volgende voorwaarden dient een artikel te voldoen om te retourneren:

  • je kunt een artikel retour sturen binnen 14 dagen. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van jouw bestelling;
  • het artikel dient voorafgaand en binnen 14 dagen retour gemeld te worden via de contactpagina of per e-mail;
  • het artikel wordt alleen retour geaccepteerd als het in de originele staat en indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking wordt teruggestuurd. Daarom adviseren wij jou om te allen tijde de geleverde toebehoren te bewaren;
  • de pakbon of de (kopie) factuur dient meegestuurd te worden in de verpakking.

Wat zijn de uitzonderingen?

  • Op maatwerkproducten geldt geen retourrecht;
  • Producten die je zelf afhaalt vallen niet onder het retourrecht.

3. Krijg ik automatisch mijn geld terug als ik mijn artikel retourneer?

Als je de bestelling al hebt betaald dan wordt het betaalde bedrag teruggestort, tenzij anders overeengekomen. Hoe lang het duurt voordat het betaalde bedrag teruggestort wordt, is afhankelijk van de betaalmethode die je hebt gekozen.

4. Hoe weet ik dat mijn pakket wat ik retour heb gestuurd goed is ontvangen?

Zodra wij jouw retourzending verwerkt hebben, ontvang je een e-mail ter bevestiging.

5. Krijg ik automatisch een vervangend artikel als ik mijn artikel retourneer?

Wanneer je een artikel retour stuurt ontvang je geen vervangend artikel, tenzij anders overeengekomen. Bij een retourzending ontvang je het aankoopbedrag retour. Je kunt zelf op onze website het artikel opnieuw bestellen.

6.. Hoe lang duurt het voordat een retourartikel is verwerkt?

Houdt er rekening mee dat het retour verwerken van een artikel 14 dagen kan duren. Je ontvangt een e-mail zodra jouw retourartikel is verwerkt. Als je de bestelling hebt betaald, is het afhankelijk van de betaalmethode wanneer het bedrag teruggestort wordt.